torsdag 28 juli 2011

Tomater och plommon

Här i Polski så har de nog inte hört talas om att fibrer gör gott för magen. Det är kanske bara vi och tyskarna som gillar mörkt bröd? Jag kan inte hålla på att äta det där luftiga snabba kollisarna hela dagarna, man blir inte särskilt mätt och visst cykeldagar funkar det prima, men det finns andra dagar, t ex lata dagar och på de lata dagarna så fylls kcalkvoten rätt så snabbt om jag ska hålla på att äta luftbröd.

Hursom så finns det wasaknäcke här till min stora glädje, dock har jag varken hittat husman eller falu rågrut så det får hamna på inköpslistan för de besökande svenskar som ska komma.

Igår var också en lat dag och det är inte riktigt på tapeten att laga en massa mat jag inte senare komma orka eller ha lust med att äta upp. Jag kanske lagar något seriösare till helgen, men man ska inte betrakta det enkla som något dåligt för det är det verkligen inte.

Jag ber om ursäkt för den mörka bilden, men det var sent och jag var hungrig.

Tomat, Plommon och lite ost tillsammans med en knäckis.
Till 1 person som inte är så värst hungrig och som tycker att mjölkgrejs (allt förutom ost) gör lite uppblåst, sushimätt säger många är fräscht då säger jag testa att minska fettet och strunta i mjölkprodukterna och ät mkt grönsaker.

1 tomat, några fin fina plommon som du köpt i den där konstiga butiken med bra öppettider, sen hittar du ost i kylen, det här fallet var det lite gulost i småbitar och jag vet att det är inne med vita varianter, men glöm inte bort en god smakrik gul ost! På med svartpeppar, lite lingon och & äppelvinäger som är köpt på ikea. Till allt detta brer du en knäckis och lägger på kiełbasa som finns i köttaffärn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar